Marketing internetowy — poznaj najważniejsze zasady
Marketing internetowy obecnie to bardzo ważne narzędzie służące przede wszystkim do budowania przewagi na rynku przez firmy i nie tylko. Z tego narzędzia korzysta także grono specjalistów tworzących marki osobiste w Internecie. Liczba użytkowników Internetu stare rośnie, a z nimi konkurencja oraz grono potencjalnych klientów. Warto się więc wyróżnić. Jakie zasady marketingu internetowego wyróżniamy?
Czym jest e-marketing?
Z marketingiem internetowym wiąże się kilka zagadnień. Aby zdefiniować, czym jest marketing online najłatwiej powiedzieć, że jest to ogół działań reklamowych, które prowadzone są w Internecie. To między innymi: reklamy, konkursy, artykuły sponsorowane, akcje promocyjne. W zależności od grupy docelowej wybiera się poszczególne kanały, aby dotrzeć ze swoimi działaniami.
Co składa się na marketing internetowy? Rodzaje marketingu internetowego
W marketingu internetowym wszelkie działania mają na celu opracowanie kluczowej strategii ku wprowadzeniu danego produkty na rynek. Wiąże się to z promocją, korzystnym przedstawieniem marki.
Skuteczne działania w sieci opierają się o marketing wirusowy, media społecznościowe, infuencer marketing i wiele innych odnóg. Wszystko po to, aby stworzyć silną więź między marką a odbiorcą. W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu celem marketingu internetowego jest skłonienie odbiorcy do interakcji – wyrażenia opinii, identyfikacji z marką oraz nakłaniania innych potencjalnych klientów np. w mediach społecznościowych do zakupów.
Marketing internetowy składa się w zasadzie ze wszystkich działań mających wpływ na sprzedaż oraz wizerunek marki w sieci. Bardzo szybko powstają nowe koncepcje, lecz wśród najpopularniejszych działań e-marketingu wyróżniamy:
- pozycjonowanie stron www;
- reklamy Google Ads;
- marketing afiliacyjny;
- newsletter;
- content marketing;
- social media marketing;
- remarketing;
- video marketing.
Najważniejsze zasady marketingu internetowego
Aby zaistnieć w sieci, trzeba aktualnie naprawdę się wysilić. Konkurencja niezależnie od branży jest naprawdę bardzo silna, a wszelkie działania organiczne mocno ograniczone. Na szczęście nie trzeba wymyślać koła na nowo. Wystarczy jedynie trzymać się kilku podstawowych zasad.
Marketing online — wybierz kilka kanałów dotarcia do klienta
W celu utworzenia reklamy internetowej warto stosować kilka kanałów naraz. Użytkownicy szukają produktów w różnych miejscach w sieci. Kilka kanałów działających jednocześnie zawsze daje o wiele lepsze rezultaty. Możemy zaobserwować również, z których miejsc potencjalni klienci korzystają najczęściej i zoptymalizować wydatki na reklamy.
Reputacja w sieci i relacja z odbiorcami
Korzystając z marketingu online, musimy być blisko z klientami. Ważne jest więc odpowiadanie na każdy (nawet negatywny) komentarz rzeczowo, ze spokojem oraz zrozumieniem. Przełoży się to na wizerunek, który jest podstawą prawidłowego funkcjonowania firmy w sieci. Warto w takim przypadku skorzystać z pomocy agencji jak funkymedia.
Spójny marketing
Jeżeli tworzysz kampanie reklamowe Google ADS, Facebook ADS i inne powinny być spójne z Twoją marką. Ważna jest nie tylko spójność wizualna, ale również sposób i treść przekazów.
Ustanowienie celu kampanii
Tworząc mail marketing lub inne formy marketingu internetowego należy wybrać cel. Inaczej błądzimy ślepo po omacku. Warto więc stworzyć listę celów, które powinny zostać osiągnięte po zakończonej kampanii (poprawa wizerunku, nakłonienie do zakupu, zapoznanie z marką itd.).
Najnowsze komentarze